Projekty unijne

Projekt dofinansowany ze środków Funduszy Europejskich
w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020
Wartość projektu: 829 230 zł
Wkład funduszy Europejskich: 704 590 zł
„POZYTYWKA – pozytywne zmiany w edukacji przedszkolnej” nr projektu RPDS.10.01.04-02-0001/17
Celem projektu jest rozwój oferty edukacyjnej przedszkola.
Założenia projektu:
- uruchomienie i funkcjonowanie jednej grupy integracyjnej, z. 17 nowymi miejscami, dostosowanymi do potrzeb dzieci w wieku 3-6 lat, również z niepełnosprawnościami;
- wyposażenie jednej grupy przedszkolnej (pomoce, zabawki, meble) i szatni;
- wyposażenie gabinetu do terapii i wczesnego wspomagania rozwoju;
- wyposażenie placówki w nowoczesny sprzęt TIK (m.in.tablety dla dzieci, laptopy, tablica interaktywna, magiczna ściana edukacyjna, programy multimedialne do prowadzenia zajęć grupowych i specjalistycznych);
- rozszerzenie oferty przedszkola o dodatkowe zajęcia edukacyjne i specjalistyczne dla nowopowstałej grupy oraz dla dzieci dotychczas uczęszczających do przedszkola;
- doskonalenie kompetencji 15 nauczycieli, niezbędnych do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym, w tym ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Czas trwania projektu: do 29.02.2020r.


W ramach projektu ALTERNATYWKA wsparciem zostało objętych 15 osób z terenu miasta i gminy Świdnica, które po okresie wychowywania dziecka powróciły na rynek pracy. Utworzony został punkt opieki nad dziećmi w wieku od 1,5 do 4 lat.
Rola edukacji przedszkolnej w rozwoju dziecka i późniejszej edukacji w świetle dzisiejszych badań wydaje się być bezsporna. Niestety niektóre dzieci z powodów geograficznych mają utrudniony dostęp do edukacji przedszkolnej.
Wychodząc na przeciw tym problemom Fundacja Przyjaciół Przedszkolaka AGUGU w partnerstwie z Urzędem Gminy Jaworzyna Śląska, stworzyła projekt EUROPRZEDSZKOLAK, umożliwiający zorganizowanie we wsi Milikowice Alternatywnego Punktu Przedszkolnego o europejskim standardzie
Projekt nie tylko upowszechnia edukację przedszkolną na wsi, ale również miał za zadanie zmniejszyć dysproporcje w standardzie szkolnym dzieci z terenów wiejskich.